Marjolein Nagelhout (33)

Als medewerker Zorgteam bij ApotheekZorg heb ik veel contact met patiënten. Zij staan bij ons altijd op nummer één. Met onze vertrouwde ‘Limburgse’ werkwijze proberen we ervoor te zorgen dat ieder patiëntgesprek eindigt met een tevreden, opgelucht en vertrouwd gevoel.

Bij ApotheekZorg staat de patiënt centraal. Zij ontvangen van ons hun medicatie en krijgen waar nodig ook verpleegkundige zorg. Door regelmatig telefonisch contact met patiënt, arts en verpleegkundige te onderhouden, zorgen wij ervoor dat de patiënt nergens omkijken naar heeft. Wij voeren vaak persoonlijke gesprekken met patiënten waar zij zich ongemakkelijk bij kunnen voelen. Een luisterend oor bieden en begrip tonen is daarom ontzettend belangrijk.

Een luisterend oor bieden en begrip tonen
Mijn persoonlijke doel binnen ApotheekZorg? Op de eerste plaats wil ik ervoor zorgen dat patiënten zich op hun gemak voelen en zodra ze de hoorn neerleggen gerustgesteld zijn. Het is van belang dat zij zich serieus genomen voelen en weten dat we echt werk uit handen willen nemen. Tijdens een gesprek probeer ik altijd opgewekt en mezelf te zijn. Zo wil ik de drempel zo laag mogelijk houden. Leuk om dan terug te horen dat je zo vrolijk en spontaan bent.

Patiënten zijn geen nummers
Over tien jaar hoop ik dat wij nog steeds op dezelfde manier met onze patiënten omgaan. Zij zijn bij ons geen nummers. Ook zie ik graag dat we blijven groeien. Bijvoorbeeld met nieuwe projecten waarbij we onze werkwijze aan patiënten, artsen en verpleegkundigen laten zien.

In mijn functie sta ik veel in contact met zieke mensen. Hierdoor ben ik me ervan bewust dat je alles uit het leven moet halen wat erin zit. Ondanks dat de mensen waarmee ik in contact sta ziek zijn, probeer ik hen een prettig gevoel te geven. Het is fijn om anderen te helpen en hier iedere dag weer een stukje waardering voor te krijgen.