INLOGGEN

Kracht van DA is persoonlijke aandacht en advies  

In april 2017 bestaat DA 75 jaar. Een prachtige mijlpaal waar we dan ook een jaar lang aandacht aan besteden. Dat kan ook, want de moeilijke periode van faillissement is achter de rug en na de overname door NDS, onderdeel van Holland Pharma, is de basis weer op orde. Het is weer tijd om te bouwen.  

“Een aantal verbeteringen is reeds doorgevoerd. Zo kunnen DA-ondernemers dagelijks bestellen, er is een vereenvoudigd actiebestelproces en we zetten hard in op slimme inkoop van partijen”, vertelt Walborgh Kieskamp, sinds kort directeur DA-formule. Hij gelooft sterk in het bestaansrecht van de zelfstandige drogist en in de kracht van het DA-merk. “DA staat van oudsher voor deskundig advies en de vriendelijke specialist. Natuurlijk is de concurrentie sterk, juist vanwege het forse prijs- en promotiegeweld. Daarom moeten de DA-winkels zich focussen op de dingen waar ze goed in zijn, zoals gezondheid. Ons marktaandeel in OTC, geneesmiddelen en voedingssupplementen is nog steeds substantieel hoger dan in de dagelijkse verzorgingsproducten.”

Advies en persoonlijke aandacht

Voor 2017 ziet hij vooral een uitbreiding van het assortiment met onderscheidende producten en merken waarbij advies nodig is. “We gaan terug naar de basis, allereerst door het geven van deskundig advies. Met name op gebied van gezondheid en zelfzorg, zowel curatief als preventief, kunnen we onze positie nog verder versterken.

Daar liggen binnen Mosadex Groep ook mogelijkheden om krachten en kennis te bundelen. Daarnaast kan DA zich onderscheiden door de focus op klanttevredenheid en persoonlijke aandacht voor de klant. Een ondernemer met zijn team is daartoe veel beter in staat dan een filiaalmanager. Een tevreden klant is namelijk loyaal. We zullen als formule daarom meer tijd, geld en aandacht geven aan het stimuleren van klantloyaliteit en het belonen van trouwe klanten. We laten ons niet gek maten door de concurrentie met diepe prijspromoties die ontrouw stimuleren en koopjesjagers belonen.”

Ambitieus

Het doel voor 2017 is een groei van 15 extra DA-winkels. Walborgh stelt zichzelf ambitieuzere doelen. “Ik heb al geroepen dat we, gezien het 75-jarig bestaan, moeten streven naar 75 extra DA-winkels. Het zou erg mooi zijn als we dat in het jubileumjaar weten te behalen.”


Walborgh Kieskamp

Gepubliceerd op: 21 februari 2017

Heb je het laatste Mosadex-magazine al gelezen?

Bekijk 'm hier!