INLOGGEN


Over Service Apotheek

Samen met meer dan 500 aangesloten zelfstandige apotheken zijn we de grootste franchiseformule, met al zes jaar op rij de hoogste klantwaardering. Alles wat we doen staat in het teken van realisatie van apotheekloyaliteit en toekomstbestendige Service Apotheken. Door onderscheidende zorg, gemak en vertrouwen, ervaart de klant topservice. Zo blijft de Service Apotheker in haar kracht als gastvrije expert in het eerstelijns zorgnetwerk in de wijk. 

Naar de website

Waar staat Service Apotheek voor?


Online koploper

1. Online koploper

Ook online is onze Service Apotheek hét merk voor de beste openbare apotheek. Service Apotheek zorgt dat e-health toepassingen worden ingezet en daadwerkelijk bijdragen aan onze klantenbinding. Het sluit aan op de behoefte van de hedendaagse zorgconsument. We doen dit door onze patiënten aan te sluiten op ons digitaal zorgprogramma SARA en het uitbreiden van het aantal persoonlijke dossiers door het inzetten van de Service Apotheek-app.


Topservice

2. Herkenbare topservice

Topservice; de S van Service Apotheek: 24/7 dienstverlenend, gastvrij en deskundig. De positionering van het merk Service Apotheek voor de klant is: ‘een toegankelijke service die mij proactief helpt met al mijn vragen over medicatie én gezondheid’. Dit doet Service Apotheek door duidelijk zichtbaar en herkenbaar te zijn, herhaalservice aan te bieden en de klantbeleving te toetsen.


Sleutelrol eerstelijn

3. Erkende sleutelrol in eerste lijn

Service Apotheken hebben een sterke positionering als farmaceutisch partner en medebehandelaar van patiënten in de eerste lijn. Dit doen zij onder andere door goede implementatie van medicatiebeoordelingen, MFB's (Medisch Farmaceutische beslisregels) en scholing van het apotheekteam.


Eén merk, één Service Apotheek in de ogen van de klant. Een merk dat bij 500 apotheken hetzelfde is, een dat je meteen voelt als je binnenkomt. Zodat klanten weten dat ze bij een Service Apotheek zijn. Een merk met een landelijk netwerk, een lokaal karakter, een geweldig logistieke kracht en één belofte.

We geven de patiënt  de controle; het overzicht over zijn of haar medicatie én gezondheid. Door het zo makkelijk mogelijk te maken. Door te ontzorgen met optimale service. Door de gastvrije expert te zijn. Zo blijft de Service Apotheker in haar kracht als gastvrije expert in het eerstelijns zorgnetwerk in de wijk.

Waar is Service Apotheek het meest trots op?

1. Onze aangesloten apotheken met hun team
Service Apothekers zijn de beste gastvrije farmaceutische experts van Nederland. En daar zijn we trots op! Als formule zorgen wij ervoor dat dit niet onopgemerkt blijft. Met het Service Apotheek Merk presenteren we onderscheidend in de markt, met als doel erkenning en herkenning door stakeholders op de onderdelen hoge kwaliteit, deskundigheid en hoog gewaardeerde klantbeleving.

Van een 8,9 naar een 9,1 in het jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek (PREM). Een kleine stijging van grote waarde voor Service Apotheek Nobel. Openbaar apotheker Evelyne Verhofstede: “In eerste instantie waren we verbaasd over de uitslag. De services die wij aanbieden, zijn voor ons vanzelfsprekend. Wel zijn we gaan nadenken: hoe hebben we dit behaald?”

“Wij hebben in coronatijd nooit gewerkt met dienstluiken of afstand nemen”, vervolgt Evelyne. “Natuurlijk hebben we wel afstand gehouden, maar de deur stond altijd open. Ook zagen we in de reacties terug dat mensen het fijn vinden dat wij zo positief zijn en altijd meedenken. Ik vind het belangrijk dat mijn team kijkt naar het totale plaatje van iedere klant en niet alleen of het recept bij het medicijn past. Bekijk het breder en stel ook vragen. Eerst de persoon, dan het recept.”

Evelyne heeft dan ook een duidelijke aanpak. “Het is goed om na te denken over wat er voorgeschreven is. Klopt dat met de klachten die de klant heeft? Zo kun je de indicatie en de dosering voor iedere klant persoonlijk controleren. Beargumentering is belangrijk. Je mag nee verkopen, maar leg wel uit waarom.” 

Apothekers controleren altijd of het gebruik van een nieuw voorgeschreven medicijn samengaat met andere medicijnen of zelfzorgproducten. Om dat goed te kunnen doen, is een actueel apotheekdossier nodig. In dit apotheekdossier staat welke medicijnen de patiënt gebruikt. Het klinkt als een open deur: natuurlijk moet het apotheekdossier actueel zijn. Toch gaat dit regelmatig fout, beaamt apotheker Kim van den Berge van Service Apotheek Zenderpark.
 
“Soms heeft een patiënt met een specialist overlegd en is besloten om het medicijn anders te gebruiken, denk aan een lagere dosering. Als apotheek krijg je daar niet altijd bericht van, waardoor de ‘oude’ dosering nog in het apotheekdossier staat”, vertelt Kim. Volgens haar komt het ook voor dat de patiënt tijdelijk gestopt is met het medicijn, of dat ze een vrij verkrijgbaar product gebruiken. “Wat wij zelf niet uitgeven, komt ook niet in het systeem”, vervolgt Kim. “En soms geven mensen geen toestemming voor het overdragen van gegevens. Dus als een medicijn is uitgegeven in het ziekenhuis, weten wij dit niet en is het dossier niet actueel. Dat kan leiden tot gevaarlijke medicatiefouten.”
 
Service Apotheek is op zoek gegaan naar een slimme manier om ook tussentijds het dossier op orde te houden. In het online apotheekdossier hebben patiënten sinds één jaar de mogelijkheid om zelf wijzigingen door te geven. De Service Apotheker ontvangt een bericht, controleert de wijziging en past het apotheekdossier aan. Is de wijziging niet logisch of moet er nog iets gecontroleerd worden? Dan overlegt de apotheker met de patiënt en de voorschrijver.
 
“Ik ben erg blij met de controle door patiënt én apotheker”, vertelt Kim. “Het is goed om de patiënt online te betrekken bij de behandeling. We zien namelijk niet iedereen regelmatig in de apotheek. We houden een extra oogje in het zeil door online contact met onze patiënten. Online zorg is bij ons dus niet op afstand, het draagt bij aan medicatieveiligheid!”

2. E-health

We zijn een sterk landelijk merk en onderscheiden ons door (online) zorgproposities. We realiseren een positieve apotheekbeleving, waarbij de offline en online services naadloos op elkaar aansluiten. We combineren zorg in de apotheek met onze online ondersteuning zoals de Service Apotheek-app, SARA (Service Apotheek Raad en Advies) en het TIP-programma.

3. Visuele identiteit

Een Service Apotheek is, deskundig, betrouwbaar én biedt service met een hoofdletter S. De klant moet zowel in de apotheek als digitaal meteen voelen dat hij in contact staat met een Service Apotheek. Daarom heeft Service Apotheek een herkenbare visuele identiteit. Deze bestaat uit een huisstijl, beeldtaal, een frisse en empathische tone of voice en een duurzaam en pragmatisch interieurconcept. Een positieve Service Apotheek-beleving in alle momenten van de klantreis realiseert merkvoorkeur en apotheekloyaliteit.

4. Toonaangevende campagnes

In onze campagnes ervaar je de eigen toon van Service Apotheek. Wij doen het anders. Met eigen illustraties en een twist; die de voordelen van de services laten zien. Door verhalen die aanhaken op natuurlijke momenten waarop je apotheek iets voor je betekent. Want voor al die momenten kan Service Apotheek zeggen: ‘Ook daar hebben we iets voor’.

Een vernieuwde Service Apotheek

Service Apotheek App

5. Vak en inhoud

De ambitie om de beste farmaceutische zorg in Nederland te verlenen onderbouwen we door de toegevoegde waarde aantoonbaar te maken. De onderzoeken en projecten die we doen, dragen bij aan de ontwikkelingen van het beroep en het realiseren van gecontracteerde farmaceutische zorg. Publicaties in wetenschappelijke internationale tijdschriften vormen de basis voor verspreiding van de inhoud naar stakeholders. De inhoud wordt ook gepresenteerd op diverse Nederlandse symposia en congressen, zoals KNMP, PRISMA en ESCP. Hiermee laten we zien dat Service Apotheek kwalitatief hoogwaardige farmaceutische zorg levert, deze aantoonbaar maakt en dat Service Apothekers koersbepalend zijn bij de implementatie van nieuwe richtlijnen.

Het laatste nieuws van Service Apotheek voor u op een rij

Onze Service Apothekers willen de landelijke norm voor alle apotheek gerelateerde zorg bepalen. Zij maken de farmaceutische zorg in Nederland alsmaar beter door toonaangevende innovaties en wij zorgen ervoor dat dit niet onopgemerkt blijft. Vanuit hun sleutelrol brengen Service Apothekers collega’s in de eerstelijnszorg bij elkaar.

We houden je graag op de hoogte van het laatste nieuws. Lees je mee?

Meer weten over Service Apotheek?

Wij helpen u graag!

Maarten van Roozendaal
Formulemanager
+31 6 12 87 29 06
m.v.roozendaal@serviceapo...

Actuele vacatures bij Service Apotheek

Onze Service Apothekers zijn de beste farmaceutische experts van Nederland. Door een veilige en effectieve geneesmiddelbehandeling op maat verbeteren zij de gezondheid van hun patiënten. Kom jij ons team versterken?

Hebben wij momenteel geen passende vacature beschikbaar? Stuur jouw cv en motivatiebrief naar E info@serviceapotheek.

Alle vacatures bij Mosadex Groep

Wat klanten zeggen over Service Apotheek

Service Apotheek onderstreept als formule het belang van het lokale karakter. Ik ben heel tevreden.

Goeman Kranenborg
Service Apotheek Medisch Centrum Hoogezand Sappemeer

Het unieke van Mosadex is van, voor en door apothekers.

Jacco Pesser
Service Apotheek Oudenbosch

Leest u al mee in het Mosadex-magazine?

Nee, schrijf me in!


© Mosadex Groep 2022 |
Mosadex Groep op social media: