INLOGGEN

Samen op weg naar de Service Apotheek van morgen

Op 4 februari gaf Service Apotheek een interactieve livestream aan ruim 500 Service Apothekers. Het thema van deze ochtend? Service Voorop. Met de samenwerkingspartners namen ze hun farmaceutische experts mee in hoe ze met elkaar een positieve klantbeleving gaan realiseren. En dat in de Service Apotheek van morgen. Een succesvolle ochtend die kon rekenen op veel positieve geluiden uit het veld.

Een toekomstbestendig apotheekmerk

Het thema van de livestream was: Service Voorop. En dat is logisch want die service staat voor hoge kwaliteit, uitgebreide dienstverlening en deskundige farmaceutische zorg. Mede daardoor laat de Service Apotheek-formule al zes jaar op rij de hoogste klantwaardering zien. En ook al is de wereld in 25 jaar tijd behoorlijk veranderd, service bieden staat nog altijd centraal in het Service Apotheek-DNA. De behoefte en manier waarop klanten hun service willen ervaren, verandert wel. Daar sluit de formule dan ook graag op aan, zodat de klanten ook voor de lokale Service Apotheek blijven kiezen.

Positieve klantbeleving

Service Apotheek vindt het belangrijk dat de klant altijd ziet, hoort en voelt dat deze in contact staat met een Service Apotheek. Zowel online als in de apotheek. Want onderzoek toont aan dat als klanten weten dat ze bij een Service Apotheek zitten, ze de kwaliteit van de farmaceutische zorg in de apotheek significant hoger waarderen. Een positieve en herkenbare Service Apotheek-beleving is daarom belangrijk. Op initiatief van de franchiseraad pakte de formule het professioneel aan. Ze ging aan de slag met drie verbindende onderdelen die bijdragen aan deze positieve klantbeleving. Tijdens de livestream werden alle andere franchiseapothekers meegenomen in hoe ze samen deze positieve klantbeleving gaan realiseren en wat daarvoor nodig is.

Concrete invulling in woord, beeld en daad

Onder leiding van algemeen directeur Iris van der Valk en farmaceutisch directeur Adrienne van Strien, deelden ook de samenwerkingspartners Fabrique, Q42 en Group A architects hun visie en praktische invulling hierop. Het resultaat? Concrete invulling in woord, beeld en daad. En de betrokkenheid van de apothekers was hoog. Maar liefst meer dan 200 vragen werden gesteld tijdens deze interactieve livestream. Een team van Service Apotheek-collega’s zat backstage klaar om al deze vragen direct te beantwoorden. Komende maanden neemt Service Apotheek alle apothekers en apotheekteams mee in het praktische vervolg voor hun lokale Service Apotheek.

Wij kijken hier nu al naar uit. Wilt u ook op de hoogte blijven? Volg dan Service Apotheek op LinkedIn.

Gepubliceerd op: 08 februari 2021

Heb je het laatste Mosadex-magazine al gelezen?

Bekijk 'm hier!