Nieuws | 15 september 2025
Inhoudsopgave
De apotheek verandert. Je wilt meer tijd voor je patiënten, maar je hebt te maken met tekorten en hoge werkdruk. Daarom helpen we jou met nieuwe IT-oplossingen die jouw apotheek écht ondersteunen. Van strategische samenwerkingen met AIS’en tot één geïntegreerd systeem. Het sluit beter aan op jouw manier van werken en bespaart tijd. Zo heb jij meer tijd voor zorg op maat.
Met een geïntegreerde oplossing tussen jouw AIS en Mosadex. Het zogenoemde Apotheek Management Systeem. Eén inlog, één systeem en één ervaring. Onderscheidend in de markt en ontwikkeld samen met apothekers. Hierdoor staat gebruiksgemak voorop.
Ook bieden we uiteenlopende oplossingen voor andere IT-vraagstukken en zetten AI in als het waarde toevoegt. Het zijn oplossingen die aansluiten op jouw werkproces. Zo krijg je weer grip op jouw proces, lever je betere zorg en informeer je de patiënten actiever.
Steeds vaker zijn medicijnen niet leverbaar. Dat zorgt voor frustratie bij jouw team én je patiënt. Het zoeken naar alternatieven en uitleg geven kost veel tijd. Met de nieuwe oplossingen van Mosadex krijg je bij tekorten therapeutische alternatieven geadviseerd en beheer je jouw voorraad sneller. Jij behoudt daarbij altijd de regie: jij beslist welk alternatief het beste past bij de patiënt en jouw apotheek. Daarnaast informeer je patiënten actief over de beschikbaarheid via de Service Apotheek-app. En blijft er voorraad liggen? Dan gebruik je het online portaal dat gekoppeld is aan jouw apotheekproces, waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Zo bied je meer zorg op maat én stijgt de klanttevredenheid.
Je hebt je niet-acute recepten uitbesteed. Maar nog niet volledig, waardoor het in de praktijk alsnog veel tijd kost. Met de productiecoach wordt dit opgelost. De productiecoach zorgt ervoor dat recepten automatisch via de juiste productieroute verwerkt worden. Hierdoor besteed jij jouw recepten optimaal uit, zonder gedoe. Alles is goed voorbereid. Geen last meer van annuleringen, orders zijn voorgesorteerd en kwitanties staan klaar in de Service Apotheek-app of zijn toegevoegd aan de levering. Dat verlaagt de werkdruk en geeft jouw team meer rust.
Zorgverlening krijgt een steeds belangrijkere plek binnen de apotheek en staat vaker los van de medicijnuitgifte. Maar ondersteuning ontbreekt vaak, terwijl dit belangrijk is voor efficiënte en kwalitatief hoogwaardige zorg. Het gevolg? De zorgvragen blijven liggen, terwijl jij juist daar het verschil wilt maken. De nieuwe, slimme en gestandaardiseerde zorgmodule ondersteunt jou bij iedere stap. Je ziet automatisch welke patiënten zorg nodig hebben en met behulp van AI is jouw proces efficiënt ingericht. Zorgverlening is op deze manier verankerd in jouw apotheekproces en contracten worden volledig benut. Zo wordt zorg verlenen makkelijker en leuker. En ben jij dé medicijnexpert in de wijk.
De regels van zorgverzekeraars zijn ingewikkeld en veranderen vaak. Daardoor benut je jouw contracten misschien niet optimaal. Mosadex helpt je met slimme software die je ondersteunt bij declaraties, profielscores en het voorkomen van fouten. En hoe werkt het dan bij zorgprestaties? Jij voert gewoon de zorgprestaties uit. Wij zorgen voor de juiste declaraties, die precies aansluiten bij de criteria van de zorgverzekeraar. Hoe je ook ondersteund wordt, de software geeft duidelijke signalen en helpt bij het maken van de juiste keuzes. Zo haal jij het maximale uit je contracten. Daarnaast ondersteunt nieuwe software jou bij de facturatie richting patiënten. Zo heb je ook volledig grip op het facturatieproces.
Je wilt jouw apotheek gezond houden en sturen op cijfers. Maar de data staat overal of is niet beschikbaar. Zonder duidelijk inzicht is het lastig om goede keuzes te maken. Met de nieuwe controlekamer van Mosadex zie je in één oogopslag hoe jouw apotheek ervoor staat. Je weet wat goed gaat, wat beter kan en welke acties nodig zijn. Zo houd je overzicht, werk je doelgericht en neem je sneller de juiste beslissingen. Minder gedoe, meer grip. Zo wordt sturen op cijfers weer simpel én effectief.
Door de regels van zorgverzekeraars weten patiënten vaak niet waar ze aan toe zijn. Dat zorgt voor onrust, extra vragen, telefoontjes en onvrede bij apotheekteams. We lossen dit op door de Service Apotheek-app verder te optimaliseren. Zo wordt de patiënt proactief geïnformeerd over medicijntekorten, als er iets wijzigt en over zijn levering. En mochten de medicijnen niet op tijd binnen zijn, dan kan de patiënt de apotheek vragen om op zoek te gaan naar een alternatief. Hierdoor is de zorg persoonlijk en efficiënt. Dat geeft rust bij de patiënt, de apotheek én de huisarts.
Procesoptimalisatie is een continu proces. Vanuit de nieuwe strategie hebben we een duidelijke focus aangebracht waarbij we ieder kwartaal nieuwe functionaliteiten opleveren. Zo werken we samen stapsgewijs toe naar een optimaal systeem. De afgelopen periode hebben we al hard gewerkt aan de eerste oplossingen. Zo zijn binnenkort de servicegraad en voorraadwaarde als KPI beschikbaar, is er een AI-tool ontwikkeld voor het nazoeken van de contractvoorwaarden en draait er een pilot met de GespreksAssistent, als onderdeel van een nieuwe zorgmodule.
Alle IT-oplossingen bedenken, bespreken en toetsen we met onze klankbordgroep van elf apothekers en apotheekeigenaren. De daadwerkelijke ontwikkeling van functionaliteiten doen we samen met apothekerspanels. Zo sluiten de producten en diensten perfect aan bij jouw wensen. Wil jij meedenken in zo’n panel? Laat dit dan weten aan jouw Mosadex-accountmanager.
Ieder kwartaal ontvang jij als apotheker een nieuwsbrief met daarin een update van de ontwikkelingen. We informeren je over waar we mee bezig zijn én welke functionaliteiten dat kwartaal live gaan.
Stel ze aan jouw Mosadex-accountmanager.
Gepubliceerd op: 24 september 2025
Deze website gebruikt cookies om goed te functioneren, het bezoekersgedrag te analyseren, externe content te tonen en advertenties te personaliseren.
Meer weten? Klik hier voor meer informatie.